İçeriğe geç

Aldığım Ürünü Iade Etmek Istiyorum Ne Yapmalıyım

Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?

Mağazadan satın alınan bir ürünü iade etmek için kullanılmamış, orijinal ambalajında ​​ve satılabilir durumda olması gerekir. Ürün arızalı olmadığı sürece, mağaza genellikle tüketiciye iade hakkı vermez. Alışveriş yaptığınız mağazanın farklı politikaları varsa bu durum değişebilir.

Aldığım bir ürünü kaç gün içinde iade edebilirim?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Kutusu açılmış ürün iadesi olur mu?

Açılmış CD, DVD, kaset ve sarf malzemeleri vb. ürünlerin iadesi/değişimi yalnızca kanunda öngörülen hallerde mümkündür. Kurulu ve aktif hale getirilmiş ürünlerin (televizyon, ev aletleri, yazılım ürünleri vb.) iadesi/değişimi kanunda öngörülen haller dışında mümkün değildir.

Satıcı iade almak zorunda mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan şahsen satın aldıkları ürünler için sözleşmeden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar, sattıkları malları sebep göstermeden geri almakla yükümlü değildir.

Hangi durumlarda iade olmaz?

Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?

İade yapmak için, orijinal faturayı (ve elinizde bulunan kopyaları) ve iade nedenini belirten bir talebi ürünle birlikte göndermeniz önemlidir. Ürün seçerken uyumluluk sorunları yaşanabilecek ürünler için, sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almak önemlidir.

Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

14 gün koşulsuz iade hakkı kalktı mı?

Elektronik ticaret kapsamında akdedilen mesafeli sözleşmelerde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecektir. Cayma hakkının kullanılması hariç olmak üzere yeni düzenlemenin hükümleri 1 Ekim 2022 tarihinde yürürlüğe girecektir.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde bağlayıcı bir süre yoksa, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeden çekilme ve tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte on dört gün içinde geri alma hakkına sahiptir.

Ambalajı zarar görmüş ürün iade edilir mi?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği, orijinal ambalajı bozulmuş, tahrip olmuş veya kullanım sonucu başka şekilde bozulmuş ürünlerin, tek kullanımlık ürünlerin ve kopyalanabilir oyun, yazılım ve programların iadesi kabul edilmeyecektir.

Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?

İşletmenin parayı iade etmemesi ve tüketiciye yapılan işlem bedelinin yasal olarak belirlenen limitlerin altına düşmesi halinde, işlemin yapıldığı il veya ilçedeki ya da tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici uyuşmazlıkları çözüm mercilerine şikâyette bulunulması gerekmektedir.

Tüketici aldığı malı iade edebilir mi?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.

Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?

Satıcı, iade ettiğiniz ürünü aldıktan sonraki 48 saat içinde onaylamazsa, sistem otomatik olarak ürünü onaylanmış olarak değerlendirir ve tutar 1-5 iş günü içinde (bankanıza bağlı olarak) iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise, ürün bedeli iade edilir; hizmet bedeli iadeye dahil değildir.

Ürün iade şartları nelerdir?

Tüketiciler, mesafeli satış sözleşmelerinde (örneğin internet veya telefonla yapılan satış sözleşmelerinde) 14 gün, kapıda satış sözleşmelerinde 14 gün, taksitli satış sözleşmelerinde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Satıcı iade talebine cevap vermezse ne olur?

Alıcı iade talebini gönderdikten sonra, satıcının iade talebine yanıt vermesi için 2 iş günü vardır. Satıcı bu süre içinde iade talebine yanıt vermezse, iade talebi otomatik olarak kabul edilecektir.

Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde bağlayıcı bir süre yoksa, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeden çekilme ve tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte on dört gün içinde geri alma hakkına sahiptir.

Satıcı ürünü iptal edebilir mi?

Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız eşdeğer bir ürünü teslim ederek ve uğradığı zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı sözleşmeden cayma hakkını kullanırsa, hakim, koşullar bunu haklı kılmadığı takdirde, satılan malın onarılmasına veya satın alma bedelinin düşürülmesine karar verebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Öğrenci Escort